STIMULENT DE CRESTERE A COPILULUI

ACTE NECESARE LA DEPUNEREA DOSARULUI PENTRU OBŢINEREA ÎNDEMNIZAŢIEI PENTRU CREŞTEREA COPILULUI CONFORM OUG 111/2010, modificata prin legea 66/2016:

- Cerere tip;
- Adeverinţă tip - completată de angajator în original;
- Copie după cererea depusă la angajator aprobată şi ştampilată de acesta privind intrarea în concediul pentru creşterea copilului+decizia de suspendare a contractului de muncă în original (sau decizie de încetare a contractului de munca copie + original însoţită de declaraţia pe propria răspundere că titularul nu realizează venituri )
-alte acte doveditoare care să ateste îndeplinirea perioadelor asimilate (de ex.: șomaj, concedii medicale/ perioada în care a urmat studii preunivesitare/ universitare/ postuniversitare etc)-dacă este cazul.
- Carte de identitate (mama şi tata) - copie+original;
- Certificatele de naştere ale copiilor pentru care se solicită drepturile precum şi ale celorlalţi copii aflaţi în întreţinere - în copie şi original;
- Livret de familie (după caz) copie +original;
- certificatul de casatorie - copie + original;
- alte acte doveditoare privind calitatea solicitantului şi relaţia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicită dreptul, pentru una dintre persoanele care a adoptat copilul/ căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei/ care are copilul în plasament/ în plasament în regim de urgenţă, cu excepţia asistentului maternal profesionist care poate beneficia de aceste drepturi numai pentru copiii săi, precum şi persoana care a fost numită tutore;-dacă este cazul.
- in cazul in care parintii sunt necasatoriti este necesara si ancheta sociala efectuata de Autoritatea Tutelara conform H.G.1291/28.12.2012.
- extrasul de cont -în cazul în care doriţi ca plata să se facă prin virare în cont, trebuie anexat extrasul de cont sau adeverinţă de cont de la banca titularului (CEC, BRD, Raiffeisen Bank, ING, Transilvania, Carpatica, BCR, etc).
- Dosar cu sina

În cazul în care tatăl solicită îndemnizaţia de creştere şi îngrijire a copilului, este necesară şi adeverinţa de la angajatorul mamei cu specificarea perioadei în care a fost plătită indemnizaţia de maternitate adică concediul prenatal si postnatal sau declaraţie pe propria răspundere ca nu a beneficiat de indemnizaţia de maternitate )
Condiţii: domiciliul stabil sau reşedinţa in municipiul Orsova şi să fi realizat venituri 12 luni anterior datei naşterii copilului in ultimii 2 ani.
Actele se depun la DAS in termen de 60 de zile lucrătoare, după terminarea concediului de maternitate (sarcina si lăuzie minim obligatoriu fiind 42 de zile după naştere sau maxim sarcina +lăuzie 126 zile) sau în termen de 60 de zile lucrătoare de la naşterea copilului, în cazul în care mama nu beneficiaza de indemnizaţia de maternitate adică (concediul pre+post natal).

NOTĂ: Persoanele îndreptăţite care beneficiază de concediu pentru creşterea copilului conform OUG 111/2010 modificata prin L66/2016 siobţin venituri supuse impozitului cu cel putin 60 de zile înainte de împlinirea de catre copil a varstei de 2 ani,respectiv 3 ani,in cazul copilului cu handicap,acordarea stimulentului se prelungeste astfel:pana la împlinirea de catre copil a vârstei de 3ani si pana la împlinirea vârstei de 4 ani in cazul copilului cu handicap.Conform OUG 111/2010, ART. 12(1) Drepturile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se acordă în situaţia în care solicitantul îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) este cetăţean român, cetăţean străin sau apatrid,

b) are, conform legii, domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul României;

c) locuieşte în România împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora.

Formulare:

© 2019 DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA ORSOVA, JUDETUL MEHEDINTI
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți